OVER ONS

'Theater verbindt!

In die donkere zaal zijn we allemaal een paar uurtjes gelijk aan elkaar. Samen kijkend naar hetzelfde mooie verhaal. Voelend. Belevend. Voor een paar kleine uurtjes zijn er even geen zorgen, is er geen moeten en mogen we ons dagelijkse leven heel eventjes

achterlaten'

Marleen van der Loo
actrice, zangeres, regisseur, vocal coach en directeur / artistiek leider Stichting Theater.

Het bestuur van Stichting Theater bestaat uit:

Dana Hoyer - voorzitter

Leon van Uden - secretaris

Chantal Vette-Sierhuis - penningmeester

De dagelijkse leiding is in handen van:

Marleen van der Loo - artistiek leider en directeur Stichting Theater

Jacqueline Janssen - zakelijk leider

Visie en Missie

Het bestuur van Stichting Theater vindt dat theater een wezenlijk onderdeel is van onze samenleving, cultuur en ons nationaal erfgoed. Daarom zou het voor iedereen mogelijk en financieel haalbaar moeten zijn om op regelmatige basis naar een theatervoorstelling te kunnen gaan.

Stichting Theater stelt zichzelf tot doel het culturele landschap in Nederland te verrijken door het aanbieden van een waardevolle aanvulling op het reeds bestaande aanbod. Met een speciale focus op, maar niet slechts beperkt tot, de bijzondere, kleinschalige off-Broadway musical producties.

Ons hoofddoel is om dmv voorstellingen en projecten de verschillen tussen mensen te overbruggen, vaste denkkaders te doorbreken en onderlinge empathie en begrip te stimuleren. Uitgangspunt is om via de kracht van theater- verhalen de weerbaarheid in de samenleving te versterken en de polarisatie te verminderen.

Stichting Theater wil haar doel bereiken door het produceren van nieuwe en bestaande theatervoorstellingen en het geven van schrijf-en-compositie- opdrachten aan geselecteerde, jonge, getalenteerde tekstschrijvers en componisten. Altijd uitgaande van de kracht van een sterk verhaal. inhoudelijk ontroerende scripts die door de laagdrempelige theatervorm musical in staat zijn, soms met de nodige humor, de meest moeilijke onderwerpen onder de aandacht te brengen en bespreekbaar te maken.

Het maken van winst behoort uitdrukkelijk niet tot de doelstellingen van Stichting Theater.

Wilt u onze jaarstukken of ons beleidsplan inzien? Neem dan even contact met ons op via info@stichtingtheater.nl

IT WAS ONLY IN THE THEATRE THAT I LIVED. - OSCAR WILDE.